29 sierpnia 2011

Dobór kolorów - teoria

 Nikt mi nie powie, że kolory w makijażu są bardzo ważne i spełniają główną rolę ,dlatego też warto wiedzieć same podstawy by potem móc kombinować i bawić się sztuką makijażu.

Każdy z Nas zna 3 podstawowe kolory :
- żółty
- czerwony
- niebieski

Na podstawie kolorów podstawowych możemy tworzyć - nowe kolory :
żółty + niebieski = zielony
żółty+ czerwony =pomarańczowy
czerwony + niebieski = fioletowy

Na tak prostym przykładzie można zobaczyć że nie musimy posiadać w swojej kosmetyczce koloru zielonego jeśli np mamy żółty i niebieski itd .
Możemy sobie same robić kolory i łączyć cienie do oczu.


 Dodatkowo kolor które powstały czyli :
zielony
pomarańczowy
fioletowy
możemy mieszać z kolorami podstawowymi czyli np.

zielony + niebieski = turkusowy 


Warto o tym pamiętać gdy nie mamy cienie w takim kolorze .

Mamy jeszcze biel i czerń są to kolory które ułatwią nam rozjaśnienie lub przyciemnienie danego koloru.
Dzięki temu możemy uzyskać jasny niebieski lub błękitny albo ciemno granatowy.

Warto też mieć zawsze gdzieś koło barw które czasami może ułatwić nam życie.

zdjęcie pochodzi ze strony dobrzewiedziec.pl


A teraz do rzeczy. Każdy człowiek ma określoną karnację ,odcień włosów, kolor pieprzyków, kolor oczu.
Natomiast nie zawsze lubimy kolory w których z teorii powinno się dobrze wyglądać. Dlatego ja napiszę lekką charakterystykę a każda z Was może dobrać to co uważa za słuszne.

Musimy zastanowić się jaki mamy odcień skór jeśli o żółtawym odcieniu pasują nam kolory ciepłe.
Natomiast jeśli mamy odcień chłodny będą zapewne pasować jej chłodne kolory.


Oczywiście jeśli będziemy farbować się na np. ciepły złoty brąz i bardzo często chodzić na solarium czyli ukryjemy nasz naturalny kolor skóry będzie nam bardzo trudno ustalić odcień karnacji!


Możemy jednak dobrać kolory cieni do koloru oczu albo scharakteryzować swój typ ,uważam że nie jest to najlepsza opcja dlatego też skupię się na kolorze oczu .


Uwaga :
Uważam że każdy z nas może używać kolorów jakie tylko nam się podobają - po to jest makijaż aby się bawić . Ale są kolory które wyglądają lepiej lub gorzej .

Zielone oczy 

  • róże 
  • fiolety
  • brzoskwinie
  • czerwienie
  • brązy
  • żółcie
  • koralowe
  • szarości
Niebieskie oczy   

  • czerń
  • grafity
  • biel
  • granat
  • zieleń ciemna
  • złoto
  • brązy
Brązowe oczy   

  • fiolety 
  • biel
  • czerń
  • czekoladowe
  • koralowe
  • pomarańczowe
  • zielenie
  • granaty

Ważne jest to aby dobrać odpowiednie odcienie bardziej chłodne lub bardziej ciepłe.

Malować się możemy na zasadzie od najjaśniejszego do najciemniejszego.
Albo na zasadzie kontrastu lub makijaż monohromatyczny w jednym odcieniu.

Wszystko zależy od nas .

XoXo

A wy w jakich kolorach czujecie się najlepiej ??













13 komentarzy:

  1. Ja się czuję dobrze w zimnych i dosyć ciemnych kolorach (niebieski, zielony, grafitowy), ale czasami też pomaluję np. na żółto-pomarańczowy... zależy :) mam karnację zimną, ale nie rezygnuję w 100% z kolorów ciepłych... najrzadziej używam brązów, bo jakoś mi tak średnio pasują :< może kiedyś się do nich przekonam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. a ja jestem jak papuga uważam że każdy może nosić każdy kolor tylko tak jak to ujęłaś kwestia odcienia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobry pomysł z tym mieszaniem kolorów!
    Moje niebieskie, dość ciemne oczy, wyglądają najlepiej we fioletach, różach i błękitach, najlepiej połączonych ze sobą w jeden make up :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ja mam oczy jak kameleon: niebiesko-szaro-zielone :) najlepiej czuję się jednak w brązach. Pozdr

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem właścicielką niebieskich oczu i preferuję brązy. Czerń i złoto raczej u mnie odpadają...

    OdpowiedzUsuń
  6. ja lubię kobaltowy, granatowy i szary. w nich czuję się najlepiej

    OdpowiedzUsuń
  7. http://minxie91.blogspot.com/
    Zapraszam na mojego bloga;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Moje kolory to zdecydowanie brązy :D
    Bardzo ciekawa notka :*

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam zielone oczy i najbardziej chyba lubię wszelkie odcienie brązów i niebieskości :)
    Czasem złoto

    www.sueno-sueno.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo przydatny post. Ja chyba lubię si e osttanio najbardziej w połączeniu brązu i zielonego oraz brązu i pomarańczowego.
    Pozdrawiam
    ruda :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarze.Opinie które od Was otrzymuje są dla mnie ważne. Potrafię też przyjąć konstruktywną krytykę. Natomiast obraźliwe komentarze i zbędne reklamy będą usuwane. Na zadane pytania postaram się odpowiedzieć pod postem, którego one dotyczą.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...