2 grudnia 2011

Pielęgnacja mojej twarzy

Prawidłowa pielęgnacja cery wcale nie jest łatwa i prosta jak może się wydawać. Z doświadczenia wiem że każda z nas musi dobrać sobie produkty pielęgnacyjne indywidualnie. Na niektórych może działać krem "x"  już następna osoba o tym samym typie cery będzie na krem "x" uczulona. Także post ten potraktujcie nie jako wyrocznie że to musicie  kupić, że to zadziała, a jako wskazówkę z której możecie wynieść cząstkę przydatnych informacji.



Należałoby powiedzieć iż mam skórę normalną w strefie - czoło,nos,broda, policzki mam suche i skłonne do za czerwienień. Nie mam tendencji do zapychania, pory nie są duże aczkolwiek czasami lekko widoczne.Niedoskonałości wyskakują raz na jakiś czas - bardzo rzadko, natomiast najbardziej problematycznym miejscem jest broda która mimo tego iż nie jest tłusta "lubi" zaskórniki zamknięte.Nie ma również tendencji do świecenia.

Na rynku jest cała masa kosmetyków pielęgnacyjnych, wypróbowałam ich naprawdę dużo poprzez firmy typowo profesjonale do firm drogeryjnych, drogie i tanie. Jestem też tzw. testerką, lubię nowe produkty używać i nawet jeśli coś mi się spodoba nie kupuję za każdym razem ponownie tylko testuje coś nowego.

Postaram się w poście napisać produkty których obecnie nie mam w domu ale bardzo mi się podobały i na pewno do nich będę wracać. Pamiętajcie że temat pielęgnacji skóry jest " tematem rzeką i mogę zapomnieć o niektórych kwestiach aczkolwiek postaram się opisać wszystkie istotne aspekty pielęgnacji mojej cery.

Na początek powiem że moja skóra na policzkach często jest ściągnięta, i na pewno szybciej pojawią się zmarszczki niż na cerze tłustej, dlatego bardzo dużą uwagę muszę poświęcać na nawilżanie.Lepiej też sprawdzają się preparaty łagodne, lepsze są te kremowe niż żelowe, i mam wrażenie że lepiej nawilżają moją Skórę.

Na początek dnia nigdy nie stosuje wody, twarz przecieram wacikiem nasączonym wodą micelarną z Bourjois , uważam że jest to KWC, i zawsze do niego wracam. Jest antyalergiczny,bezzapachowy, dokładnie oczyszcza twarz nie zauważyłam lepszych aspektów innych tego typu preparatów dlatego używam ten. Jest ogólnodostępny np w rossmanie.



Następnie spryskuje twarz wodą termalną ,aby ją orzeźwić i obudzić się i delikatnie osuszam chusteczką jednorazową. Na chwilę obecną używam wody z Iwostinu ale bardziej lubię tą z Avene, wg mnie ma lepsze właściwości. Wody termalne kupuję w aptece.

Potem przemywam twarz tonikiem, i tutaj dość ciekawy produkt z Włoch a dokładnie tonik naturalny w prawie 100% z firmyNaturissima. Tonik jest naprawdę rewelacyjny tonizuje moją skórę, koi a zarazem orzeźwia. Ma dość krótką datę ważności ze względu na swój naturalny skład Mam także z tej firmy płyn do demakijażu oczu ale on jest kiepskim kosmetykiem.. Możecie go kupić online.A i bardzo ważna rzecz rezygnujemy z toniku który zawiera alkohol.

Następny krok to nawilżanie. Krem nakładam na jeszcze wilgotną twarz, skóra wtedy absorbuje jeszcze więcej składników aktywnych. Jeśli chodzi  o kremy to różnie. Moje 2 ulubione to Physiogel( hipoalergiczny) i Cetaphil - apteczne kremy, a kremy drogeryjne to np Lirene selected from nature .Kremy o właściwościach przedewszytkim nawilżających ale nie tylko.Możecie sobie o nich poczytać w internecie jest mnóstwo informacji .
Bardzo fajnie wspominam kremy z Clareny z serii Sensitive oraz krem z witaminą U. Można też poszukać kremów z firm Sofri ( polecam zabiegi z serii niebieskiej i fioletowej )  albo Etre Belle ( super mają płatki z kwasem hialuronowym pod oczy). Dodatkowo fajny zabieg w Spa z kosmetykami Sofri ale to temat na nowy post..Nie mogę zapomnieć o kremie Ava z karotenem który moja skóra bardzo polubiła.Raz na jakiś czas używam kremu z kwasami ( z kwasem migdałowym na chwilę obecną ) uprzednio stosuje żel z Clinique.


Profilaktycznie używam kremu przeciwzmarszczkowego w okolice oczu i ust czyli tam gdzie zmarszczki robią się najszybciej.Z kremów pod oczy lubię krem naturalny z Avy oraz krem o dziwo z Alttery z orchideą. Ważna informacja : nie kupujcie preparatów do demakijażu z Alttery mi podrażniły oczy i mojej przyjaciółce też i to w takim stopniu że chciała napisać skargę aby owy produkt wycofali. Natomiast sam krem pod oczy wg mnie jest kremowy , treściwy i naprawdę dobry.



Oczywiście używam również maseczek i glinek. Praktycznie zawszę kupuje coś nowego. Lubię maseczki z Clareny,z Lirene,z Bielendy.Stosuję średnio raz w tygodniu po uprzednim zastosowaniu peelingu enzymatycznego lub peelingu typu gommage(Clarena lub Lirene), resztę peelingów omijam szerokim łukiem.Czasami testuje nowe produkty i ostatnio polubiłam kremowy peeling  z Under Twenty Wow Energy. Ma on delikatne drobinki złuszczające, ale są na tyle skuteczne a zarazem delikatne że moja skóra nie jest podrażniona.




Wieczorem myje twarz wodą przegotowaną lub mineralną, z dodatkiem żelu do mycia twarzy, tutaj nie mam swoich ulubieńców, używam żelu z Vipery ale jak wspomniałam wcześniej wole konsystencje kremowe takie jak np Under twenty żel do cery wrażliwej - jest ok ale szału nie ma. Także nadal szukam ideału.Kiedyś miałam Żel do mycia Avene Cold Cream gel też sprawdzał się dobrze.



Tak to mniej więcej wygląda. Oprócz tego pielęgnuje też usta o tym będzie inny post i od czasu do czasu wybieram zabiegi kosmetyczne w salonie. Mam nadzieje że post okaże się pomocny.

Pozdrawiam

Magdalena

6 komentarzy:

  1. bardzo ciekawy post;) ja ostatnio stosuje tylko metodę ocm. Wklepuje później w twarz krem nawilżający i krem pod oczy.
    pozdrawiam:)v

    OdpowiedzUsuń
  2. Każda kobieta powinna tak dbać o cerę :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe. Zawsze warto podpatrzeć jak to robią inni.

    OdpowiedzUsuń
  4. dużo zachodu ale warto ciekawa notka bardzo wyczerpująca dała mi do myślenia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawa notka :). Uwielbiam micel Bourjois.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cieszę się żę notka ciekawa !

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarze.Opinie które od Was otrzymuje są dla mnie ważne. Potrafię też przyjąć konstruktywną krytykę. Natomiast obraźliwe komentarze i zbędne reklamy będą usuwane. Na zadane pytania postaram się odpowiedzieć pod postem, którego one dotyczą.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...