11 czerwca 2012

A jak Aloes

Na początek chciałam napisać iż aloes który widzicie na zdjęciach jest to aloes który sama "wychodowałam" a wszystko dzięki mojej ś.p babci Helenki która pomogła mi zacząć uprawiać aloes. 


A teraz o samym aloesie,najlepsze określenie jakie słyszałam to skoncentrowany  koktajl witamin, minerałów, enzymów. Aloes charakteryzuję się powinowactwem do ludzkiej skóry. 



Działanie :

nawilżające
bakteriobójcze
gojące
pobudzające produkcje kolagenu 
dotleniające



Zastosowanie:

jako maski, okłady, nalewki :
- na oparzenia
- odmrożenia
- ukąszenia
- wrzody
- rany, stany zapalne
- łuszczycę
- nadmierną potliwość
-łupież
- wypadanie włosów
- na suchą skórę i jej regeneracje


To chyba jest jednoznaczny z tym że warto taki aloes trzymać w domu i o niego dbać .




8 komentarzy:

  1. samo trzymanie aloesu w domu nie da tych wszystkich cudownych rezultatów ;) poza tym aloes musi mieć co najmniej 4 lata, żeby miał jakiekolwiek dobroczynne właściwości, o ile mi wiadomo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja słyszałam że 3 lata powinien mieć, mój ma więcej niż 4 lata, i zaczynam z nim robić różne mieszanki;)

      Usuń
  2. Ja tez chcę , ale kompletnie nie wiem gdzie go kupić :(

    OdpowiedzUsuń
  3. moja babcia także go hoduje :) pamiętam jak byłam mała to zawsze urywała mały listek i przykładała do ran :)

    OdpowiedzUsuń
  4. w moim domu jest chyba na każdym oknie;) bardzo dobre właściwości na również żyworódka:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hi, love!
    I found your blog very interesting and I think you do a great job! A lot of inspiration for myself!!!

    I would like to keep in touch with you. Would you like to follow each other blog on GFC and Bloglovin?

    Lots of love,

    www.nicoleta.me

    OdpowiedzUsuń
  6. A powiedz mi, czy obrywane listki aloesu odrastają?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. odrastają nowe tylko że trzeba poczekać;)

      Usuń

Dziękuje za komentarze.Opinie które od Was otrzymuje są dla mnie ważne. Potrafię też przyjąć konstruktywną krytykę. Natomiast obraźliwe komentarze i zbędne reklamy będą usuwane. Na zadane pytania postaram się odpowiedzieć pod postem, którego one dotyczą.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...