2 grudnia 2013

Organizacja sprzątania

Nie będę opisywać definicji sprzątania, ale jeśli lubicie porządki bądź chcecie zaoszczędzić trochę czasu ta notka się Wam przyda.


Ogólnie u mnie sprawdza się jedna główna zasada - zapisywanie - tworzenie listy. Jeśli czegoś nie zapiszę nie czuję potrzeby wykonania czynności w terminie. Nie robię z siebie też perfekcyjnej, bo tak nie jest ale nie ukrywam, że lubię mieć porządek i nie lubię bałaganu. Brzydzę się brudu także go unikam. Jako że jestem maniaczką organizatorów i list taką też czasami robię do sprzątania, np. przed świętami. 

Poniżej wersja tygodniowa, ale możecie też zrobić sobie taką miesięczną a nawet roczną, tylko w trochę inny sposób. W tabelkach są przykładowe pracę jakie wykonujemy w tygodniu, to jak sobie to zapiszemy to nasza osobista preferencja. Moja jest mniej szczegółowa, ponieważ ja robię niektóre rzeczy od ręki i nawet się nad tym nie zastanawiam ale dla początkujących "bałaganiarzy" może być w porządku.


Wersja do ściągnięcia: 


Pamiętajcie, że mając porządek oszczędzacie czas, który możecie spędzić w przyjemny sposób.
Może wydawać się to zbyt przesadzone i pedantyczne ale ja tak właśnie lubię mieć wszystko zapisane.
Na koniec dnia robię sobie listę, co mam do zrobienia ( nie tylko sprzątanie ale ogólnie cały plan dnia) i tak staram się funkcjonować.

Podsumowując myślę, że warto na bieżąco odkładać wszystko na miejsce, trzymać ogólny ład w mieszkaniu. Zwracać uwagę na czystość i ułatwić utrzymanie porządku w formie organizacji miejsca.

Pamiętajmy również, że każdy ma swoje życie i nie każdy lubi porządek, za to każdy ma prawo żyć tak jak mu się podoba.Ja po prostu napisałam Wam mój pomysł organiację sprzątania i na oszczędność czasu.

Macie jakieś swoje sprawdzone patenty na porządki w domu ?

Całuje,




9 komentarzy:

  1. Świetny pomysł! Sama od dłuższego czasu zastanawiałam się nad taką listą, ale do realizacji zabierałam się tak samo jak do sprzątania ;) Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe a ja właśnie z tym problemu nie mam, mi za to zawsze brakuje czasu ;)

      Usuń
  2. swietny pomysł :) ale ostatnio u mnie bylła mama i ogarnela pod moja nieobecnosc całe mieszkanie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No mnie czekają świąteczne porządki także, ja już działam ;)

      Usuń
  3. hej, jak mam ściągnąć te plany? klikałam na linki i nic?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klikasz myszką - prawym i robisz zapisz grafikę jako... ;)

      Usuń
  4. Poza tym w czystym pokoju, czysty umysł ! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy harmonogram :) Jednak mimo wszystko kuchnia jest dla mnie miejscem, które muszę sprzątać codziennie... chociażby mycie naczyń, blatu i zamiatanie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Odkąd mam z mężem centralny odkurzacz sprzątanie jest dla mnie łatwe i przyjemne ;-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarze.Opinie które od Was otrzymuje są dla mnie ważne. Potrafię też przyjąć konstruktywną krytykę. Natomiast obraźliwe komentarze i zbędne reklamy będą usuwane. Na zadane pytania postaram się odpowiedzieć pod postem, którego one dotyczą.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...